Перейти к публикации
Apocalisso

Создание мотка веревок, ну ОЧЕНЬ красиво!!!!!

Рекомендованные сообщения

Урок на английском, времени и сил небыло перевести, но пока почитайте английскую версию, дня через 2 переведу. Если урок понравиться, не забываем ставить +!

 

 

INTRODUCTION

 

The idea

 

Some users asked me writing down a tutorial concerning candelabrum body rope knots, a detail from a recent scene.

 

01_Rope.jpg

 

This project born fortuity when i had to model some objects for interiors. An odd but interesting design candelabrum was in the number.

 

02_Rope.jpg

 

A detailed modeling is not necessary since candelabrum takes a small area in render window.

 

03_Rope.png

 

 

TUTORIAL

 

 

Joint knots are the most complex part of model. First modeling step includes a way to make it easier, creating a semplified geometry.

 

04_Rope.png

 

 

Structure's componed by pipes, simple cylinder primes (Tube_01, Tube_02, Tube_03). Assign a steel shader, in order to fill any winding hole and avoid empty zones. Three knots (Node_01, Node_02, Node_03) are:

- an editpoly with turbosmooth modifier on;

- two spheres modified by "FFD4x4x4".

 

We will use those geometries as spline-rope modeling base, with an useful scipt : "Avanced Painter v1.6.0".

 

We just need to drop his file in viewport to install the script. After go in CUSTOMIZE->CUSTOMIZE USER INTERFACE -> and look in Advanced Painter class, to add a toolbar or a shurtcut.

 

05_Rope.png

 

Thanks to the script we can paint several objects on geometries, such as grass, hair, stones, or using external objects to create random distribution, useful to paint forests. We're going to use "Spaghetti" tool, able to draw simple Splines on meshes, keeping his radius as distance from surface.

 

06_Rope.png

 

Select object, Node_02 for example. Now select spaghetti tool, define "Radius" and click "Paint" to get all the Splines we need.

 

07_Rope.png

 

Shaping stops when we rotate viewport to paint Spline on knot opposite side.

Remind: Spline thickness on viewport depends on "Enable in Viewport" and "Enable in Rendering" automatic checking.

 

08_Rope.png

 

 

Just band together with "Attach".

 

09_Rope.png

 

In order to reduce Spline vertex over numbering due to "Spaghetti" tool, add "Normalize Spline". Use "Vertex Thicks" to show vertices.

 

10_Rope.png

 

Collapse Splines or add "Edit Spline" to weld final vertices.

 

11_Rope.png

 

Replicate many times to complete knot covering.

 

12_Rope.png

 

A boring part of this job: manually moving Splines vertices to reduce intersections. Collapse all in the end.

 

13_Rope.png

 

Use "Sweep" modifier with a custom shape to increase rope detail.

 

14_Rope.png

 

"Sweep" modifier automatically creates UVmapping saving any unwrapping.

Proceed with displacement texture.

 

15_Rope.png

 

In displacement slot add a texture similar to that one:

 

16_Rope.jpg

 

Follows our rendering with a bumpmap:

 

17_Rope.png

 

 

by Francesco Legrenzi @ copyright 2009

 

 

Понравился урок? Поставь +!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Во когда крысюков с кораблём лепил что-то подобное мастерил, тока до конца не довёл, умения нехватило тагда. Подробно надо будет изучить, думаю вскоре понадобиться может

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

только вот я так и не понял как его устанавливать :( подскажите плиз кто уже его опробовал 8)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

У меня вроде загрузился но с ошибками. Под какой макс он написан, подойдёт он под 9 и ниже или может мне не надо париться а?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

за скрипт отдельное спасибо

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Было очень интересно, верёввочные волосы им вить удобно, только непричесываются они, и траву быстро лепить подойдёт

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Если кому нада перевод (Удалено)

By moder Во первых, не нужно рекламировать свой сайт.

Во вторых, всем понятно откуда вы взяли этот урок, я догадываюсь.

В третьих ты обрезали подписи автора несмотря на источник (о котором вы могли узнать только с нашего сайта, возможно....) это является нарушением авторского права.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ответ модератор

 

<t>Во первый не только на вашем сайте размешен этот урок, во вторых в любом законе об авторском праве говорит. если в тексте были изменения то переводимы или используемый текст теряет свою авторстов.</t>

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
By moder Во первых, не нужно рекламировать свой сайт.

Почему это не нужно, очень даже нужно!!!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А мне все таки кажется не нудно, я конечно извиняюсь что урок не перевел, но я на его месте просто текст выложил бы а не сайт

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

мне вломят отверсвывать, ну и спамить мне незачто... ))) и так вроде раскручен не плохо))

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

классный урок! мне понравилось :-x вот что у меня получилось :oops:

copy.thumb.jpg.8d692a1c03efaac0b7f697831a1f6ceb.jpg

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас

×
×
  • Создать...

Важная информация

Чтобы сделать этот веб-сайт лучше, мы разместили cookies на вашем устройстве. Вы можете изменить свои настройки cookies, в противном случае мы будем считать, что вы согласны с этим. Условия использования