Viktor 0 Опубликовано: 11 марта 2010 Rendering Sandbox Technical directors, shader writers, and third-party developers can now take advantage of a completely new shader authoring environment that automatically hosts external shaders and renderers without the need to build custom shader UI or any other tools. Shaders and renderers automatically get access to the powerful Softimage rendering features and can be exposed in Softimage via a single .dll. ICE Kinematics More easily and rapidly drive the movement and behaviors of characters and scene elements using the flexibility of ICE (Interactive Creative Environment). With ICE kinematics, TDs can more easily create advanced rigging elements: custom inverse kinematics, constraints and dynamic tails. The visual graph-based structure of ICE helps remove trial and error for technical directors, and enables them to more easily examine the construction of other users’ rigs, and to troubleshoot and debug rigs. And, using ICE kinematics helps remove the need for intermediary objects as references, helping reduce complexity and speeding up the rig’s evaluation. Automatic Face Robot Lip-Syncing Quickly generate facial animation based on an audio file with new automatic lip-syncing in Face Robot. With this new functionality, the Face Robot toolset delivers a more complete, automated solution for facial rigging and animation. 100 New ICE Compounds Select from up to 100 new ICE compounds to more easily create a vast range of effects. Compounds can be used directly as presets, or as starting points or learning tools for artists creating their own ICE effects. 100 New mental ray Shaders Enhance rendering creativity and productivity with up to 100 new mental ray® shaders: .mi and .mip production shaders, that enable artists to simulate a wide range of materials. PhysX 2.83 More easily create meshless deformation simulations in ICE with the latest NVIDIA® PhysX® rigid body library. With new support for springs and dampers, artists can more easily achieve a wide range of effects such as jelly-like and plastic deformation. The new library also offers accelerated performance, enabling artists to focus on the creative process when creating and refining dynamic simulations. Even faster performance is possible with the optional addition of an NVIDIA® CUDA™ enabled GPU. Camera and Render Slate Show useful information in the viewport or renders: scene name, camera, render pass, and frame numbers with the new Camera and Render Slate functionality. Multi-Camera rendering Save time when rendering passes from multiple cameras. Now each pass can render a sequence for all cameras, eliminating the need to setup a separate pass or scene in order to render from another camera. mental ray 2011 Take advantage of a more robust production environment, together with an overall increase in stability, and faster renders due to enhanced performance in BSP2, with the new mental ray 2011 renderer. UV Unfold Enhancements Create symmetrical results when unfolding, and unwrap local UV islands in the Texture Editor, with enhanced UV Unfold technology. Подробности: http://area.autodesk.com/softimage2011/features Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Drekk 0 Опубликовано: 11 марта 2010 Это конечно хорошо что продукт развивается но ей не когда не заменить майю и макса,единственное что мне понравилось в ней есть PsysX хотя ввиде бесплатного плагина она существет и для макса,майи Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Viktor 0 Опубликовано: 11 марта 2010 Softimage один из наимощнейших продуктов предназначенных для создания визуальных эфектов! И анимация персонажей более на высоком уровне чем в томже максе... Даже не знаю что такого отстающего вы в ней нашли? Один ICE чего стоит... Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
BopoH 0 Опубликовано: 11 марта 2010 Уже давно и с успехом заменяет и макс и майю :-) ps: щас начнется Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
valdic 0 Опубликовано: 11 марта 2010 я максер, но знаю что кси в разы круче, давно бы пересел, но закоринел в своих привычках, за что часто страдаю, кси сила... Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
winter 0 Опубликовано: 11 марта 2010 valdic +1 ... хотя и позволяю себе периодически перескочить на майки, силы, модо ... так, для общего развития. Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Duke 0 Опубликовано: 11 марта 2010 Drekk ерунда, xsi уже давно круче макса. Тем более моделинг, спецэффекты, куда там максу... но у softimage жуткая архитектура, с непривычки фиг разберешься... Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
hron 0 Опубликовано: 11 марта 2010 вобше посмотрев на все эти нововеденя создалось впечатление что с максом они меньше вего работали и в пехнули в него старые фишки из маи и кси http://www.cgchannel.com/2010/03/autodesk-announces-new-features-for-max-and-maya-2011/ Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
BopoH 0 Опубликовано: 11 марта 2010 давно бы пересел, но закоринел в своих привычках та же фигня. и еще Лееень Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Viktor 0 Опубликовано: 12 марта 2010 Здесь можно посмотреть видео в котором показанный данные новые возможности: http://area.autodesk.com/blogs/marks/softimage_2011 создалось впечатление что с максом они меньше вего работали и в пехнули в него старые фишки из маи и кси Да не скажи над майей еще меньше работали ))) туда добавли фишки которые были еще в 5ой версии макса :smile: Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
swn 0 Опубликовано: 12 марта 2010 туда добавли фишки которые были еще в 5ой версии макса Безье? И без них прекрасно обходились! Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах