Teku 0 Опубликовано: 30 сентября 2010 23 сетября компания Epic games ,известная по сериям Unreal и Gears of War выпустила September 2010 UDK Beta это последняя версия бесплатного варианта знаменитого движка Unreal Engine 3, что и говорить движок открывает огромные возможности для творчества новоявленным гейм-девелоперам, и дарит шанс выпустить свой коммерческий проект, если блеснете на ежегодном конкурсе независимых игр Make Something Unreal, к тому же Epic оказывает мощнейшую поддержку пользователям UDK. Итак последняя версия доступна здесь http://www.udk.com/download Если вы уже начали творить то выкладывайте результаты своих работ(гейплейные видео,скриншоты, демоверсии) сюда: http://forums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=368 Вы используете UDK для создания архитектуры, или различных симуляции? Можете пообщаться с другими творцами на этих форумах: http://forums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=393 (Architecture Forum) http://forums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=392 (Scaleform UI Creations) Хотите создать коммерческий проект? Вам сюда: http://www.udk.com/licensing Местный FAQ поможет разобраться какой именно тип лицензии вам подходит: http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFAQ.html'>http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFAQ.html "Фичи" новой версии · UDK users now have access to the gameplay profiler tool. · Matinee’s movement tracks can now be split into individual translation and rotation components. · Users can bulk edit texture properties within the Content Browser Upgrade Notes · Due to changes in PhysX you should re-save all of your content. UDKGame · Fixed leaning during jumps in UDK. · Fixed UDKVehicle crash. · ‘AllowNVidiaStereo3D’ is false by default for UDK. · Switched UDK maps over to use precomputed visibility. · Resaved UDK maps for updated PhysX changes. Также стала доступна способность прямо в редакторе опробовать то что у вас получилось, и если понадобиться отредактировать код. Некоторые изменения: Particle System improvements · Now supports multiple ribbons per emitter. · New 'RandomSeed' module in Cascade helps particles play back more consistently. · Random size and lifetime can now be specified per ribbon in an emitter. · Particle spawn rates are now clamped to prevent negative spawn rates. Rendering · Added ‘ImageGrain’ to ‘UberPostProcess.’ · Improved post processing. o Uses less memory. o Better CPU/GPU performance. o Improved quality and consistency. o New features such as HDR scale and film grain. · Optimized distortion pass. · Fixed multiple split-screen issues causing color leaking. · 'F5' key now enables shader complexity mode by default. Animation · Added support for rotating Joint Bone to ‘SkelControlLimb.’ · Animation compression improvements. o With automatic or the ‘CompressAnimations’ commandlet. § Savings of 30% over the previously compressed size are typical. § Can be much higher on some animations or with adjustments to the compression parameters. Scaleform GFx · Integrated fix for sRGB handling with fonts from Scaleform. · GFx now supports Distance Field and RGBA UFonts. · Added a sample GFxUI.int to Engine/Localization/INT/. DCC Tools (Max/Maya) · ActorX for Maya and Max 2011 is now supported. PhysX · ‘PhysXDestructible’ has been removed. · APEX destructibles are replacing them. Other Improvements: · Workflow enhancements (e.g., find all materials using this texture, support for local collections to the Content Browser). · Fixed hitches during gameplay caused by long processing times for zero length linechecks. · OBJ mesh export now can generate a diffuse, specular and normal texture from the material. · Alternate mesh bone weight import tool has been much improved and supports both low->high and high->low bone count swapping. · Streaming texture stat enhancements including the new STAT TEXTUREPOOL command. · Landscape editing improvements. · The new color picker is now integrated into the mesh paint tool. · The mesh paint tool now supports flood fill. · Gamma can now be used even if the tonemapper is activated. · Texture properties can now be edited in bulk via the Content Browser Полезные ссылки: Страницы UDN http://udn.epicgames.com/Three/CapturingCinematicsAndGameplay.html http://udn.epicgames.com/Three/GameStatsVisualizerReference.html http://udn.epicgames.com/Three/InstrumentingGameStatistics.html http://udn.epicgames.com/Three/HitMask.html Обновления и расширения: http://udn.epicgames.com/Three/UDKProgrammingHome.html http://udn.epicgames.com/Three/UDKContentCreationHome.html http://udn.epicgames.com/Three/UDKLevelCreationHome.html http://udn.epicgames.com/Three/UDKCommunityLinks.html http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFAQ.html http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFirstScriptProject.html http://udn.epicgames.com/Three/ContentBlog.html http://udn.epicgames.com/Three/AnimSetEditorUserGuide.html http://udn.epicgames.com/Three/KismetUserGuide.html http://udn.epicgames.com/Three/AssetConsolidationTool.html http://udn.epicgames.com/Three/MaterialEditorUserGuide.html http://udn.epicgames.com/Three/PostProcessEditorUserGuide.html http://udn.epicgames.com/Three/SoundCueEditorUserGuide.html http://udn.epicgames.com/Three/PhATUserGuide.html http://udn.epicgames.com/Three/AnimTreeEditorUserGuide.html http://udn.epicgames.com/Three/StaticMeshEditorUserGuide.html http://udn.epicgames.com/Three/MaterialInstanceEditorUserGuide.html http://udn.epicgames.com/Three/SceneManagerReference.html http://udn.epicgames.com/Three/ColorPicker.html http://udn.epicgames.com/Three/ViewportToolbar.html http://udn.epicgames.com/Three/SCCIntegration.html http://udn.epicgames.com/Three/ImportingSkeletalMeshTutorial.html http://udn.epicgames.com/Three/ImportingAnimationsTutorial.html http://udn.epicgames.com/Three/ImportingMeshesTutorial.html http://udn.epicgames.com/Three/ExportingMeshesTutorial.html http://udn.epicgames.com/Three/PhysicsConstraintReference.html http://udn.epicgames.com/Three/Scaleform.html http://udn.epicgames.com/Three/ScaleformWorkflow.html http://udn.epicgames.com/Three/SettingUpVehicles.html http://udn.epicgames.com/Three/VehiclesTechnicalGuide.html http://udn.epicgames.com/Three/SettingUpWeapons.html http://udn.epicgames.com/Three/WeaponsTechnicalGuide.html http://udn.epicgames.com/Three/CameraTechnicalGuide.html http://udn.epicgames.com/Three/PrecomputedVisibility.html http://udn.epicgames.com/Three/TextureDefinedSpecularReflection.html http://udn.epicgames.com/Three/SoftMasked.html http://udn.epicgames.com/Three/ColorGrading.html http://udn.epicgames.com/Three/UnrealScriptReference.html http://udn.epicgames.com/Three/CommandLineArguments.html http://udn.epicgames.com/Three/CommandletList.html http://udn.epicgames.com/Three/ActorX.html http://udn.epicgames.com/Three/Eat3D.html Сообщество: Форумы по UDK www.udk.com/forums Девелоперы на Linkedln www.linkedin.com/groups?gid=2493123 UDK на FaceBook www.facebook.com/pages/UDK/183744733429 Epic Games на Твитере www.twitter.com/EpicGames Дерзайте с помощью этого редактора уже созданы такие игры как Damnation и The Ball все в ваших руках! Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах