Перейти к публикации
Teku

September 2010 UDK Beta

Рекомендованные сообщения

1273653749.jpg

23 сетября компания Epic games ,известная по сериям Unreal и Gears of War выпустила September 2010 UDK Beta это последняя версия бесплатного варианта знаменитого движка Unreal Engine 3, что и говорить движок открывает огромные возможности для творчества новоявленным гейм-девелоперам, и дарит шанс выпустить свой коммерческий проект, если блеснете на ежегодном конкурсе независимых игр Make Something Unreal, к тому же Epic оказывает мощнейшую поддержку пользователям UDK.

Итак последняя версия доступна здесь http://www.udk.com/download

Если вы уже начали творить то выкладывайте результаты своих работ(гейплейные видео,скриншоты, демоверсии) сюда: http://forums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=368

Вы используете UDK для создания архитектуры, или различных симуляции? Можете пообщаться с другими творцами на этих форумах: http://forums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=393 (Architecture Forum)

http://forums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=392 (Scaleform UI Creations)

Хотите создать коммерческий проект? Вам сюда: http://www.udk.com/licensing

Местный FAQ поможет разобраться какой именно тип лицензии вам подходит: http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFAQ.html'>http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFAQ.html

"Фичи" новой версии

· UDK users now have access to the gameplay profiler tool.

 

· Matinee’s movement tracks can now be split into individual translation and rotation components.

 

· Users can bulk edit texture properties within the Content Browser

 

Upgrade Notes

· Due to changes in PhysX you should re-save all of your content.

 

UDKGame

· Fixed leaning during jumps in UDK.

 

· Fixed UDKVehicle crash.

 

· ‘AllowNVidiaStereo3D’ is false by default for UDK.

 

· Switched UDK maps over to use precomputed visibility.

 

· Resaved UDK maps for updated PhysX changes.

 

Также стала доступна способность прямо в редакторе опробовать то что у вас получилось, и если понадобиться отредактировать код.

 

 

SplitMoveTrack.jpg

Некоторые изменения:

 

Particle System improvements

· Now supports multiple ribbons per emitter.

 

· New 'RandomSeed' module in Cascade helps particles play back more consistently.

 

· Random size and lifetime can now be specified per ribbon in an emitter.

 

· Particle spawn rates are now clamped to prevent negative spawn rates.

 

Rendering

· Added ‘ImageGrain’ to ‘UberPostProcess.’

 

· Improved post processing.

 

o Uses less memory.

 

o Better CPU/GPU performance.

 

o Improved quality and consistency.

 

o New features such as HDR scale and film grain.

 

· Optimized distortion pass.

 

· Fixed multiple split-screen issues causing color leaking.

 

· 'F5' key now enables shader complexity mode by default.

 

Animation

· Added support for rotating Joint Bone to ‘SkelControlLimb.’

 

· Animation compression improvements.

 

o With automatic or the ‘CompressAnimations’ commandlet.

 

§ Savings of 30% over the previously compressed size are typical.

 

§ Can be much higher on some animations or with adjustments to the compression parameters.

 

Scaleform GFx

· Integrated fix for sRGB handling with fonts from Scaleform.

 

· GFx now supports Distance Field and RGBA UFonts.

 

· Added a sample GFxUI.int to Engine/Localization/INT/.

 

 

 

DCC Tools (Max/Maya)

· ActorX for Maya and Max 2011 is now supported.

 

PhysX

· ‘PhysXDestructible’ has been removed.

 

· APEX destructibles are replacing them.

 

Other Improvements:

· Workflow enhancements (e.g., find all materials using this texture, support for local collections to the Content Browser).

 

· Fixed hitches during gameplay caused by long processing times for zero length linechecks.

 

· OBJ mesh export now can generate a diffuse, specular and normal texture from the material.

 

· Alternate mesh bone weight import tool has been much improved and supports both low->high and high->low bone count swapping.

 

· Streaming texture stat enhancements including the new STAT TEXTUREPOOL command.

 

· Landscape editing improvements.

 

· The new color picker is now integrated into the mesh paint tool.

 

· The mesh paint tool now supports flood fill.

 

· Gamma can now be used even if the tonemapper is activated.

 

· Texture properties can now be edited in bulk via the Content Browser

 

 

Полезные ссылки:

Страницы UDN

 

http://udn.epicgames.com/Three/CapturingCinematicsAndGameplay.html

http://udn.epicgames.com/Three/GameStatsVisualizerReference.html

http://udn.epicgames.com/Three/InstrumentingGameStatistics.html

http://udn.epicgames.com/Three/HitMask.html

 

Обновления и расширения:

http://udn.epicgames.com/Three/UDKProgrammingHome.html

http://udn.epicgames.com/Three/UDKContentCreationHome.html

http://udn.epicgames.com/Three/UDKLevelCreationHome.html

http://udn.epicgames.com/Three/UDKCommunityLinks.html

http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFAQ.html

http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFirstScriptProject.html

http://udn.epicgames.com/Three/ContentBlog.html

http://udn.epicgames.com/Three/AnimSetEditorUserGuide.html

http://udn.epicgames.com/Three/KismetUserGuide.html

http://udn.epicgames.com/Three/AssetConsolidationTool.html

http://udn.epicgames.com/Three/MaterialEditorUserGuide.html

http://udn.epicgames.com/Three/PostProcessEditorUserGuide.html

http://udn.epicgames.com/Three/SoundCueEditorUserGuide.html

http://udn.epicgames.com/Three/PhATUserGuide.html

http://udn.epicgames.com/Three/AnimTreeEditorUserGuide.html

http://udn.epicgames.com/Three/StaticMeshEditorUserGuide.html

http://udn.epicgames.com/Three/MaterialInstanceEditorUserGuide.html

http://udn.epicgames.com/Three/SceneManagerReference.html

http://udn.epicgames.com/Three/ColorPicker.html

http://udn.epicgames.com/Three/ViewportToolbar.html

http://udn.epicgames.com/Three/SCCIntegration.html

http://udn.epicgames.com/Three/ImportingSkeletalMeshTutorial.html

http://udn.epicgames.com/Three/ImportingAnimationsTutorial.html

http://udn.epicgames.com/Three/ImportingMeshesTutorial.html

http://udn.epicgames.com/Three/ExportingMeshesTutorial.html

http://udn.epicgames.com/Three/PhysicsConstraintReference.html

http://udn.epicgames.com/Three/Scaleform.html

http://udn.epicgames.com/Three/ScaleformWorkflow.html

http://udn.epicgames.com/Three/SettingUpVehicles.html

http://udn.epicgames.com/Three/VehiclesTechnicalGuide.html

http://udn.epicgames.com/Three/SettingUpWeapons.html

http://udn.epicgames.com/Three/WeaponsTechnicalGuide.html

http://udn.epicgames.com/Three/CameraTechnicalGuide.html

http://udn.epicgames.com/Three/PrecomputedVisibility.html

http://udn.epicgames.com/Three/TextureDefinedSpecularReflection.html

http://udn.epicgames.com/Three/SoftMasked.html

http://udn.epicgames.com/Three/ColorGrading.html

http://udn.epicgames.com/Three/UnrealScriptReference.html

http://udn.epicgames.com/Three/CommandLineArguments.html

http://udn.epicgames.com/Three/CommandletList.html

http://udn.epicgames.com/Three/ActorX.html

http://udn.epicgames.com/Three/Eat3D.html

 

Сообщество:

Форумы по UDK www.udk.com/forums

Девелоперы на Linkedln www.linkedin.com/groups?gid=2493123

UDK на FaceBook www.facebook.com/pages/UDK/183744733429

Epic Games на Твитере www.twitter.com/EpicGames

 

Дерзайте с помощью этого редактора уже созданы такие игры как Damnation и The Ball все в ваших руках!

 

gsmarena_001.jpg

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас

×
×
  • Создать...

Важная информация

Чтобы сделать этот веб-сайт лучше, мы разместили cookies на вашем устройстве. Вы можете изменить свои настройки cookies, в противном случае мы будем считать, что вы согласны с этим. Условия использования