Jump to content
Другое Небо
 
© Tigerfather
Credit Tigerfather

Другое Небо

Tigerfather
Sign in to follow this  

Делал для себя, в свободное от работы время. Так сказать, для прокачки навыков и изучения новых программ. Очень люблю тему авиации Первой Мировой войны, поэтому выбрал именно такой самолет. Моделировал все очень подробно в Мауа (сделал отдельно двигатель, кокпит и пулеметы), текстурировал в Mari, рендерил в Vray 3.0, пост обработка сведена к минимуму — всего старался добиться с помощью рендера. Текстуры все делались вручную, vraydirt и процедурных карт на самом самолете нет вообще. Раскраска реального самолета, пренадлежавшего летчику Joseph Lantenschlager из jasta 11. Почти все разворачивал вручную, с помощью Unfold 3D. Отдельно текстуры грязи, царапин и ржавчины. Землю создавал в Zbrsh, потом с помощью decimation master экспортировал геометрию в сцену. Грязь на колесах — маска + displacement. Хотел бы выразить благодарность: Павлу Кондратенко за различные советы по художественной и технической части, Максиму Звоновскому за помощь в изучении Mari, Альберту Жильцову, продюссеру проекта Rise of Flight, за помощь с референсами. По работе: Самолет — Pfalz DIII. Самолет не самый известный среди масс, зато очень интересный. Вот его описание с википедии: "The Pfalz D.III was a fighter aircraft used by the Luftstreitkräfte (Imperial German Air Service) during the First World War. The D.III was the first major original design from Pfalz Flugzeugwerke. Though generally considered inferior to contemporary Albatros and Fokker fighters, the D.III was widely used by the Jagdstaffeln from the fall of 1917 through the summer of 1918. It continued to serve as a training aircraft until the end of the war." Двигатель — Mercedes D III, вот его короткое описание с википедии: "The Mercedes D.III, or F1466 as it was known internally, was a six-cylinder, liquid cooled inline aircraft engine built by Daimler and used on a wide variety of German aircraft during World War I.[1" The initial versions were introduced in 1914 at 160 hp, but a series of changes improved this to 170 hp in 1917, and 180 by mid 1918. These later models were used on almost all late-war German fighters, and its only real competition, the BMW III, was available only in very limited numbers. Compared to the Allied engines it faced, the D.III was generally outdated." Пулеметы — Spandau.











Credit

Tigerfather

Copyright

© Tigerfather
Sign in to follow this  


Recommended Comments

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use