Jump to content
ZORG

2.6

Recommended Posts

Revision: 39361

Author: Thomas Dinges

 

2.6 Release Cycle begin:

*BLENDER_VERSION_CYCLE set to alpha

 

Idea is to set it to alpha for the first 3 weeks (B-Con1)

Beta for B-Con 2 and 3

RC for B-Con 4

Release for B-Con 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Revision: 39941 trunk

Merged the particles-2010 branch with node improvements into trunk.

нодовые партиклы если кто не понял

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кстати думаю обновления Cycles надо туже в эту ветку писать.

И про bmesh непонятно, походу 2,6 с ним пролетает.

5a983070b732f_147ddbdd681.jpg.d672968220193d45122488c404387ed7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сюда пишем все что касается разрабртки 2.6

Cycles по планам войдет в 2.61

bmesh конкретных планов нету, но приблезительный мерж в 2.64 версию

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alembic Exporter for Blender

Hi all,

 

I've started a few days ago, a new Blender branch, to add Alembic support.

I think Alembic is a very important file format for the future. It's already

supported in Maya,

Nuke, Houdini, Softimage, Renderman, ... It's small, very efficient for

baking any type of

animation and fast to read. It's really great.

 

I already have a basic exporter, similar to the Collada one, written in C++.

It exports

object hierarchies, meshes with animated modifiers, normals, uvs and

also cameras.

I posted some screenshots here: http://ramencomp.blogspot.com

 

For the import part, I was thinking about using python drivers for object

transforms

and a new modifier for the geometry animation. I added a bpy.alembic module

and ported the code from Alembic's Houdini plugin. I can use the functions

in bpy.alembic

in drivers, to get the data from the archive. I haven't started the modifier

yet.

 

Everything is optional, using a CMake option (WITH_ALEMBIC). Alembic depends

on Boost,

OpenEXR's Imath ( both already being used in blender) and also HDF5 (new)

 

There are other possible uses of Alembic inside Blender, like replacing the

fluid and particle

caches with Alembic files, that could also be interesting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В последнюю неделю в trunk были мержены Cycles render, Dynamic paint, camera tracking, Ocean sim

 

Как и обещанно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZORG

Действительно круче. В скульптрисе раздражает невозможность заморозить уровень подразделения. Здесь же он подразделяет на одинаковые трисы.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ну и в скульптрисе вроде как нелязя было отверстие в геометрии проделать.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gUnter

Плюс, но иногда просто бесил он, пока инструмент облегчения сетки не сделали. )) А в Блендере вполне можно несколько миллионов поликов крутить на нормальной видеокарте. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

а подскажите плз, где можно почитать (желательно по русски) про Cycles, а то я в блендере не работал, но увидев етот рендер заинтересовался :o хочется понять к какому из уже существующих рендеров он ближе.

 

В гугле смотрел, ясности не добавило.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 JiBZ

 

это видео видел, но всё ровно спасибо, хотелось бы понять, что это за рендер, его архитектуру что-ли.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сделал тест "Cycles render" на своей системе:

Intel Core 2 Quad Q8300, 2500 MHz

Asus P5QL Pro

ATI Radeon HD 5770 (1024 Мб)

Так как OpenGL в рендере недоделан (он делает расчет, но без шейдеров), пришлось делать на CPU (4 ядра).

Файлы сцены взял отсюда: файлы

Число проходов поставил 1500.

Картинка 1280х720.

Время рендера 2ч 8мин

bmw.thumb.jpg.d1f771e2d8c759bd388e34906521dff0.jpg

Edited by NULL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Решил тоже потестить новую конфигурацию

i7-core 2600K 3.4Ghz

Ram Corsair DDR3 4Gb

Asus P8Z68-V Pro

на видеокарту денег не хватило, впрочем как на моник, клаву, мышу :oops: - подключаюсь через удаленный рабочий стол с ноута

Число проходов 1500

Разрешение 1280х720

 

Время рендера 56мин

test.thumb.jpg.6f32056c7e32ec1309acd5792de12d33.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remesh модификатор теперь в trunk! Теперь я могу делать высококачественный фейк булевких операций и скульптить не задумываясь о плотности полигонов ахахахахахах

 

http://code.blender.org/index.php/2011/12/remesh-modifier/#comment-1428

 

http://wiki.blender.org/index.php/User:Nicholasbishop/RemeshModifier


 
[vimeo]
[/vimeo]
 
[vimeo]
[/vimeo]
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наконец то ввели вменяемую поддержку тем оформления. :Yahoo!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use