Перейти к публикации

Рекомендованные сообщения

Dynamic Vertex Groups

This next step is _vertex painting_. Basically you'll be able to select canvas output type. Available options will be vertex, Ptex and image output (current dp). Vertex output allows you to paint vertex colors, vertex groups and displaces.

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Az Ainamart

Э... а как пользоваться новой системой частиц? Ставил силу вортекс, крутил туда-сюда... ничего. Surprised

Использую этот http://www.graphicall.org/builds/builds/showbuild.php?action=show&id=1536 билд, написанно, что с патчем для частиц

Создавай 2 системы частиц на одном эмиттере (ну или на 2х как удобнее), в первой системе делай 5 тыщ частиц, во второй 5 частиц и вешай на нее форсфилд "Vortex", тогда ее частицы становятся эмитеррами этого форсфилда, вот вроде все. Дальше крути параметры.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Шикарнейший рил ;)

  • [vimeo]
[/vimeo]

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Этот ролик нереально меня вдохновил на новые подвиги в преодолении преград в моём сознании, чтобы оттачивать своё мастерство. :-o

А то ставки становятся всё серьёзнее и серьёзнее. :cool:

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

ООо класс! я уже переживал что они эту функцию не введут, а ее даже развили))

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это работа не BF, и официально этот аддон не поддерживается. Придется самому ставить аддон, или качать сборку filiciss.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Это работа не BF, и официально этот аддон не поддерживается. Придется самому ставить аддон, или качать сборку filiciss.

недеюсь их заметят и официально поддержат))

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

3Delight/Blender

  • [vimeo]
[/vimeo]

 

Supported Features

  • * 3D motion blur with sub-frame samples
    * 3D depth of field blur
    * Integrated render result (appears in Blender compositor)
    * Polygon/subd mesh geometry, linked group instances, parametric primitives, particles as points or hair strand curves
    * Adjust shader parameters in Blender UI
    * Write and compile shaders in Blender text editor
    * Automatically converts texture maps to 3delight’s optimised tiled TIFF format
    * Simple global illumination light shaders built in
    * Automatically generated shadow maps, raytraced shadows

Download

 

Installation

  • Unpack and move the render_3delight folder into your blender addons folder. You can then enable the addon in the Addons tab of blender user preferences.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ocean sim

First Public Builds Now Available!

Picture-4-300x188.jpg

Quick Review of Features

  • • New Ocean Modifier module that generates mesh wave displacement, as well as calculating the foam mask
     
    • Updated Ocean Texture tool that allows the ocean sim data to be used for material/textures. The new Sync feature allows the OceanTexture and Ocean Modifier to work off the same OceanSim data.
     
    • Ocean Texture can now use the Foam Mask data generated by the Ocean Modifier for material texturing of wave peaks, including animated dispersion
     
    • Ocean Modifier allows baking of Per-Frame textures for Displacement, Foam Mask, and Normal data

Getting Started

 

Download

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Партикл вортекс патч теперь в trunk.

Commit by jhk :: r34804 /trunk/blender/ (6 files in 4 dirs): (link)

  • Small particle effectors update:
     
    * Greetings from farsthary: particle rotation is now taken into account for particle effector direction. ** This gives all kinds of new possibilities as he shows in his blog
http://farsthary.wordpress.com/2011/02/08/vortex-particle-simple-tut/. **The only modification I made to his patch was to use the actual rotated particle direction as the effector direction as this defaults to the particle velocity vector, so no actual new options are needed.
* I also added an "effector amount" setting for particle effectors so that only a part of the particles can be considered as effectors. This makes it possible to create simple "farsthary vortexes" with only one particle system.
* Also some tiny reorganization of the falloff min/max values for a nicer ui.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
We finally got SVG importer! Thanks to nazg-gul!

Ну неужели наконецто))

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Demolition скрипт для 2.5

а где взять можно?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас

×
×
  • Создать...

Важная информация

Чтобы сделать этот веб-сайт лучше, мы разместили cookies на вашем устройстве. Вы можете изменить свои настройки cookies, в противном случае мы будем считать, что вы согласны с этим. Условия использования